ניהול משפט פלילי הוא פסגת מקצוע עריכת הדין. אין משימה מאתגרת יותר מניהול משפט פלילי, חקירת עדים, התנגדות לשאלות וסיכומים.
עורך דין המנהל משפט פלילי נדרש למיומנות של נגן ג'אז טוב. הוא צריך לדעת לאלתר היטב אך מבלי לחרוג מהמנגינה. המנגינה היא קו ההגנה בתיק. את קו ההגנה בתיק יש לבנות לאחר בחינה מעמיקה של הראיות בתיק ולאחר התייעצות מעמיקה עם הנאשם.
קו הגנה טוב יכלול לא רק אלמנטים עובדתיים אלא גם טענות משפטיות (כמובן אם ניתן להעלות כאלה מחומר הראיות). לאחר בחירת קו ההגנה ההחלטה החשובה ביותר היא אילו עדים לזמן לעדות ולגבי אילו עדים ניתן להגיש את חומר הראיות בהסכמה.
ההחלטות אלה הם נגזרות של קו ההגנה הנבחר. תוך כדי ניהול המשפט נדרש עורך הדין להחליט עשרות החלטות קטנות בזמן אמת, שכל אחת מן יכולה להכריע את גורל ההליך.
האם להתנגד לשאלה זו? האם להסכים להגשת המסמך הזה? האם לשאול עוד שאלה נוספת בחקירה נגדית או להסתפק בתשובות שהעד נתן עד עתה? האם לחקור את העד בחקירה חוזרת? האם להתנגד לתשובה הזו של העד? כאן נכנסת יכולת האלתור של עורך הדין – וכמו נגן ג'אז טוב, הוא צריך לדעת לאלתר מבלי לחרוג מן המנגינה ואם חרג מן המנגינה, להוביל את המאזין (שזה בית המשפט) חזרה למנגינה – לקו ההגנה של התיק.
כל הכרעה שנעשית במהלך המשפט צריכה להיות כזו שמחזקת את קו ההגנה בתיק (או מחלישה את קו הטיעון של היריב), לא חורגת ממנו ולא סותרת אותו. כל הכרעה נמדדת בסופו של דבר בשאלה האם היא חיזקה את התיק שלי או החלישה את התיק שלי?
ניהול משפט הוכחות כהלכתו דורש שליטה מלאה בחומר הראיות בתיק, הבחנה בין עיקר לטפל, יכולת ירידה לפרטים מבלי לאבד את התמונה הגדולה, יכולת אלתור, בקיאות בסדר הדין הפלילי, בדיני הראיות ובמשפט הפלילי המהותי.
אני אוהב ונהנה מאוד לנהל משפטי הוכחות ובאמת סבור שזוהי פסגת המקצוע. אין אתגר גדול יותר מניהול משפט הוכחות, ללא קשר לגודל או חומרת התיק.
ניהלתי משפטי הוכחות רבים לאורך השנים ואהבתי לניהול תיקים אף הובילה אותי לכתוב מאמר על התנגדויות לשאלות הצד שכנגד במהלך המשפט (קישור לו נמצא בדף הפרסומים באתר).
ככל שאתם עומדים בפני ניהול משפט פלילי, אשמח לייצג אתכם בהליך זה.